Kako bismo Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te potpunu funkcionalnost Internet stranice, ova stranica pohranjuje kolačiće (cookies).

Analitičke kolačiće Google Analytics koristimo samo uz Vašu suglasnost. Prihvaćam Odbijam Više informacija

3. travnja 2019.

WinDays19 - pregled drugog dana

Donosimo vam pregled drugog dana konferencije koju je obilježio zajednički program za sve sudionike.

Drugi dan WinDass19 konferencije donio je zajednički program za sve sudionike. Dan je otvorio keynote predavač Haydn Shaughnessy koji se kroz svoje predavanje na temu "Bridging the IT-Business, Divide:The Key to Good Agile" osvrnuo na metode koje mogu pomoći tvrtkama u premošćivanju jaza između businessa i IT-a te na taj način postati agilnije i konkurentnije u današnjoj promjenjivoj ekonomiji. Naglasak je stavio na razumijevanje i važnost komunikacije između timova, tj. stvaranje knstruktivnih dijaloga između poslovnog i IT sektora unutar organizacija. Kao neke od načina koji mogu smanjti jaz naveo je vizualizaciju projekata i razvoj društvene interakcije o njima, korištenje malih koraka umjesto velikih transformacija i upravljanje ekosustavima.


Davor Aničić iz Styrije održao je predavanje o primjeni metoda dubokog učenja u domaćeg digitalnom izdavaštvu. U to područje hrvatska podružnica Styrije je ušla kako bi spriječila da većina novca od digitalnog oglašavanja završi u rukama nemedijskih tvrtki kao to je to slučaj u SAD-u. Jedan od projekata u ovom području bilo je vizualno pretraživanje, koje je sredinom 2016. godine implementirano na Styrijinom malom oglasniku u Austriji što je predstavljalo prvu primjenu vizualnog pretraživanja na malim oglasnicima u svijetu. Navedeno pretraživanje umanjilo je broj klikova potreban za dolazak do prave kategorije, a točnost rezultata 90,2 posto. Drugi projekt koji su razvili uz pomoć 500.000 dolara stipendije o Googlea bavi se Natural Language Processingom koji se koristi na news portalima, a dio tog projekta je i sustav za automatizaciju tagova koji je trenutno u produkciji.

Daria Brashkina je prezentirala kako je umjetna inteligenija promijenila svijet koji poznajemo i primjer kako je slijepi softwerski inženjer, zaspolenik Microsofta, uz pomoć MS Intelligence APIa izradio pametne naočale koje pomažu slijepim osobama u svakodnevnom životu. Navela je i mogućnosti aplikacije koja tako može opisati dob, spol i emocije sugovornika. S druge strane, osvrnula se i na etički pogled korištenja umjetne inteligencije obzirom da svaka nova tehnologija sa sobom donosi i određene rizike. U svrhu toga, Microsoft je osnovao odbor AETHER čija ja uloga prepoznati probleme i potencijalne zlouporabe prije no što se dogode. Također, Brashkina je prezentirala Microsoftovih šest principa etičkog AI-a, a koji uključuju: poštenjepouzdanost i sigurnostprivatnost i sigurnosttransparetnost te odgovornost. 


Digitalna transformacija za tvrtku od 500+ zaposlenika čini se kao velik izazov, no Robert Preskar iz tvrtke Rimac automobili prikazao je kako je to moguće uz pravilno definirane okvire. U uvodnom dijelu upoznao je publiku s radom tvrtke i ciljevima, a nastavio je u smjeru ključnih vertikala u procesu digitalne transformacije. Istaknuo je makro i mikro alate, poslovnu inteligenciju i edukaciju zaposlenika kroz bolji user experience. Preskar je predavanje zaključio sa tvrdnjom: “Ljudi su najbitniji faktor digitalne transformacije!”, te naglasio da je ključ uspjeha u digitalnoj transformaciji razvoj soft skillsa.

U svom interaktivnom predavanju Ilija Brajković iz agencije Kontra pričao je o digitalnim alatima koji omogućavaju automatizaciju poslovanja te na taj način poduzećima osiguravaju značajne uštede. Sudionicima je prezentirao i demo verziju automatskog slanja mailova kroz integraciju jednog centralnog sustava. Objašnjeno je i na koji način alati poput chatbota mogu olakšati poslovanje te u kojim procesima se koriste. 

Luka Abrus, CEO agencije Five, kroz svoje je predavanje prezentirao tri različite studije slučaja od kojih je projekt Ministry of Sound naveo kao projekt koji je znatno utjecao na određene interne pomjene u agenciji. Abrus je napomenuo kako klijenti često nisu sigurni koji su glavni i željeni ciljevi određenih projekata te kako upravo u definiranju istih leži ključ uspjeha. Kao dva iznimno uspješna projekta naveo je izradu chatbota za Marriott International kojim su povaćali broj prijava za posao za 16% te aplikaciju za Rosetta Stone kojom su povećali prihod klijenta čak 7 puta.


Goran Kalanj, CEO konzultantske tvrtke Serengeti, održao je predavanje na temu "Kako je jedna jednostavna rečenica otvorila vrata inozemnom uspjehu - Obećaj moguće, isporuči još više!". Iznio je kako je upravo ta krilatica osigurala uspješno poslovanje koje je predstavio kroz tri primjera klijenata unutar DACH tržišta. Radeći na tako zahtjevnom tržištu, razvijen je unutarnji Team Extension model, odnosno model ambasadorstva kroz koji se tim inženjera pretvara u konzalting partnera. Samim modelom, tim ima bolju komunikaciju s klijentom, odlazi direktno klijentu i na taj način dolazi do novih informacija i znanja što dovodi do krajnje uspješnosti tima.

Tomislav Car, osnivač Infinum-a i suosnivač Productive.io-a, u svojem je predavanju iz vlastitog iskustva usporedio razvoj dvije različite vrste poslovanja – poslovanje s uslugama i poslovanje s proizvodima. Car je zaključio kako je za razvoj usluge potreban manji kapital, koji donosi manji je rizik, ali i niži konačni profit poslovanja. S druge strane, za razvoj uspješnog proizvoda potreban je veći kapital, što automatski za sobom povlači i veći rizik, ali i znatno viši ostvareni profit.

Svoja predavanja održali su i Samir Baručija koji se osvrnuo na utjecaj moderne tehnologije na poslovanje naglasivši kako nove tehnologije narušavaju poslovne modele, korisnička iskustva i isporuku usluga, te Željko Bak koji je prezentirao platformu CPaaS. 

Nakon završenih predavanja, uslijedila je pauza za ručak, nakon koje se kao i svake godine, održala središnja svečanost čime je i službeno završio drugi dan i Business program konferencije. 


Kontaktirajte nas putem e-maila info@windays.hr te nas pratite putem Facebooka i Twittera.