Kako bismo Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te potpunu funkcionalnost Internet stranice, ova stranica pohranjuje kolačiće (cookies).

Analitičke kolačiće Google Analytics koristimo samo uz Vašu suglasnost. Prihvaćam Odbijam Više informacija

2. travnja 2019.

WinDays19 Business konferencija - pregled dana

Završio je prvi dan 19. izdanja WinDays konferencije. Današnji dan protekao je u znaku Business predavanja podijeljenih u 5 programskih smjerova. Više saznajte u nastavku članka.

Financijske institucije

Prvo predavanje smjera financijske institucije održao je Marcin Kozlowski, dopredsjednik Vintom sp-a, koji je kroz svoje predavanje prezentirao važnost uporabe videa kao alata za stvaranja personaliziranih odnosa s korisnicima. Naglasio je važnost stvaranja video materijala na način da budu individualizirani i personalizirani kako bi njihov sadržaj u potpunosti bio prilagođen preferencijama korisnika. Video koji je prilagođen na spomenuti način, rezultirat će stvaranjem snažnog odnosa s korisnicima te kreiranjem segmenta lojalnih korisnika, istaknuo je Kozlowski. Na konkretnom primjeru mBanke pokazao je personlaziranu kampanju koja je unutar aplikacije imala integrirani interaktivni video virtualnog asistenta koji korisnike vodi kroz cijeli proces uporabe aplikacije.

Hrvoje Stojić održao je predavanje na temu “Uvođenje eura u Hrvatskoj – utjecaj na ekonomiju i banke”. Stojić je kroz svoje predavanje objasnio kakav bi utjecaj članstvo u ERM II ili europodručju mogao imati na hrvatski bankarski sustav. Fokus predavanja bio je na regulatornom okruženju, troškovima financiranja, utjecaju na dobit banaka, a na primjeru Slovačke i Baltika Stojić je detaljnije objasnio navedenu problematiku. Predavanje je zaključeno konstatacijom da je euro ipak dobrodošao hrvatskim bankama zbog konkurentnosti, produktivnosti, snažnijeg rasta BDP-a i širenja na nova tržišta. 


Predavanja na smjeru financijskih institucija dotaknula su se trendova, izazova i događanja u financijskom sektoru. S disruptivnim tehnologijma i regulatornim izazovima, sudionike konferencije upoznala je Marija Božičev, direktorica odjela za IT savjetovanje u tvrtki Ernst&Young savjetovanje. Ona je u tom kontekstu navela blockchain, umjetnu inteligenciju, razvoj segmenta pametnih odjevnih predmeta i druge tehnologije koje donose nove mogućnosti, a koje usporava zakonska regulativa poput GDPR-a. 

Maloprodaja

U sklopu smjera maloprodaje, Goran Amon održao je predavanje na temu “Pravila u retail industriji” u kojem se osvrnuo na promjene u ponašanju današnjeg društva te na važnost prilagodbe proizvoda preferencijama potrošača. Naveo je i četiri glavna načina kako poduzeća mogu opstati u današnjem digitalnom dobu te unaprijediti svoje poslovanje, a to su: 1) što više angažirati svoje klijente, 2) osnažiti zaposlenike, 3) optimizirati svoje operacije i 4) transformirati svoje proizvode. Poseban naglasak stavio je na angažiranje klijenata te potrebu predviđanja potreba potrošača. Pružanje nezaboravnog korisničkog iskustva naveo je kroz korištenje chatbotova, korištenje point – of – sale aplikacjia i optimizaciju marketinških kampanja.  

Predstavnik SPAN-a, zagrebačke IT tvrtke, Damir Bočkal prezentirao je njihovu suradnju s McDonald's kompanijom. Suradnja se temelji na održavanju infrastrukture i Officea 365 te mnogih drugih informatičkih procesa. Uvodu se priključio Austrijanac i umirovljeni IT stručnjak Herbert Zornpfenning koji je radio za McDonald's čak 23 godine. Sudionici su imali prilike čuti nešto o povijesti same tvrtke i tipovima suradnji koje se većinom temelje na franšizama. Nakon što su čuli i ponešto o financijskom stanju McDonald'sa, Herbert je sudionicima predstavio razna tehnološka rješenja koja su optimizirala operacijske procese multinacionalne kompanije. Rješenja su sezala od besplatnog WiFi signala i uređaja za primanje narudžbi pa sve do mobilnih narudžbi, kućne dostave i bluetooth navigacije brojeva za narudžbe u restoranima. Naglasio je kako kompanija kontinuirano radi na poboljšanju procesa te primjenjuje razne tehnike kako provjeriti kvalitetu rada i usluge. 

Kristina Knežević prezentirala je G Fence, softversku platformu tvrtke SAGA iz Beograda. G Fence pruža geolokaciju klijenta unutar određenog prostora u realnom vremenu, a funkcionira pomoću postojeće WiFi infrastukture, gdje se zapravo osluškuju WiFi podaci kako bi se locirali potrošači. Podaci se agregiraju te procesiraju u realnom vremenu te tako nastaje personalizirani sadržaj za svakog potrošača. Kao glavnu svrha G Fenca navela je real-time lociranje i naprednu analitika koja služi i kao marketinški alat. 

Hrvoje Bujas u svojem predavanju usporedio je Searsov prvi katalog na svijetu i prvu ecommerce web stranicu Amazona te istaknuo da su sljedeći koraci unutar takozvanog Future commercea: personaliziranost, dostupnost i povezanost, uz vođenost mobile i VR/AR tehnologijom. Sam eCommerce je u stalnom rastu, a mCommerce raste čak i do 3 puta brže, istaknuo je Bujas. "Kupci žele brže, jednostavnije i dostupnije, a nama je cilj dati im što traže i upoznati ih i prije nego što donesu odluku o kupnji", rekao je Bujas. 

Proizvodnja

Mitja Kolbe, iz Microsofta, predstavio je temu Vision of manufacturing industry. Neki od ključnih trendova o kojima je predavač govorio su spajanje IT sistema s operacijskim tehnologijama, rast XaaS-a i razvoj proizvodnih poslovnih modela, inteligentnim sistemima koji čine proizvodne procese efikasnim, novim tehnologijama koje se uvode u proizvodnju, novoj generaciji radne snage i života u nesigurnosti zbog stalnih promjena. Potkrijepljeno primjerima iz prakse, predavanje je zaključeno najvažnijim koracima digitalne transformacije proizvodnje, a to su optimizacija operacija, uključivanje kupaca na nove načine, transformacija proizvoda i proizvoda u usluge te osnaživanje zaposlenika kroz intuitivne procese, edukacije i optimizaciju proizvodnje. 

Tema predavanja Tünde Horvátha bila je transformacija proizvodnje uz primjenu Dynamics 365 i Azure IoTa. Godinama je glavni cilj bio smanjiti troškove i dobiti što bolju uslugu za što manje novaca, spomenuo je Horváth. Danas se proizvodnja rapidno mijenja, te bi se trebala potpuno digitalizirati. Kao glavne razloge za digitalizaciju naveo je smanjenje vremena proizvodnje, brže pronalaženje grešaka, te bolju pokrivenost cijelog procesa. Kombinacijom Dynamics 365-a i Azure IoT-a uvelike se olakšava zaposlenicima i korisnicima snalaženje u velikim procesima.   

U fokusu predavanja Dubravka Bundala našla se Microsoftova platforma Digital Twins koja omogućuje tvrtkama da na jednostavan način izmodeliraju “pametni prostor” (eng. Smart Space) unutar postojećeg poslovnog prostora. Izgradnja “pametnog prostora” ostvaruje se dodavanjem senzora i Azure IoT infrastrukture u poslovni prostor. Transformacijom tradicionalnog poslovnog prostora u “pametni prostor”, moguće je imati detaljan uvid u aktivnosti zaposlenika koje se odvijaju u tom prostoru te optimizirati kolaboraciju između zaposlenika. 


Gregor Kovačič, stručnjak iz Microsofta, sudionicima predavanja predstavio je Gorenje u potpuno novom svjetlu. Nakon uvoda o samoj tvrtki čiji začeci sežu do 1950-ih, Gregor je nastavio predavanje s naglaskom na same kupce proizvoda. Vizija Gorenja je zadovoljiti njihove potrošače pa mnogo vremena posvećuju praćenju njihovih potrošača. Istaknuti su digitalni hotspotovi kroz koje se može efikasno pristupiti potrošaču tijekom kupnje i tijekom vlasništva proizvoda. Neki od njih su pogodni za iskustvo kupnje (chatbotovi), kontrolu uređaja (Alexa vještine) i upravljanje ( mobilne aplikacije). U suradnji s Gorenjem, Microsoft kontinuirano radi na poboljšanju proizvoda, kreiranju prirodnog izgleda sučelja prilagođenog potrebama kupaca i integraciji raznih servisa. U skladu s tim rodila se Ana kao brand engine tvrtke koja osim što ima svoj karakter, ona upravlja svim naredbama i daje potrošaču personalizirano iskustvo pri kuhanju, čišćenju, kupovini, itd. te u konačnici mijenja način življenja. 

Zdravstvo / Hospital days

Konferenciju Hospital Days otvorio je Tomislav Dulibić, državni tajnik u Ministarstvu zdravstva, koji je istaknuo podršku države u digitalizaciji zdravstva kao javnog servisa te najavio nove projekte u resoru zdravstva.

Tijekom predavanja na temu “Bolnički procesi - korištenje pametnih podataka na pametan način”, direktor razvoja poslovanja u IN2 Siniša Košćina prezentirao je mogućnosti unaprjeđenja zdravstva uvođenjem različitih tehnoloških rješenja. Kao prvi primjer unaprjeđenja usluge, Košćina je naveo mogućnost kojom bi se pacijentima omogućilo da medicinskim podacima pristupe putem svojih mobitela na isti način kao npr. mobilnom bankarstvu. Takvo tehničko rješenje lako bi se moglo provesti u 45 hrvatskih bolnica koje imaju informacijske sustave s pohranjenim podaci o pacijentima.

Miguel Ortiz Garcia iz španjolske tvrtke Tich Consulting održao je predavanje o primjeni inovativne cloud tehnologije u unapređivanju zdravstva. Naveo je primjere poput prebacivanja bolničkog informacijskog sustava Green Cube u Azure, koji donosi veću stabilnost, sigurnost i fleksibinost, a Lorenzo Pengo demonstrirao je korištenje umjetne inteligencije u zdravstvu. Ratko Mutavdžić iz Microsofta o Microsoft Healthcare Bot Service, platformi umjetne inteligencije za primjenu u zdravstvu. Hospital Days završio je okruglim stolom na temu digitalizacije zdravstva i što donosi.

Javni sektor

U javnom sektoru zapaženo predavanje održao je Bernard Gršić iz Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva. Gršić je, govoreći o digitalnoj transformaciji javne uprave u Hrvatskoj, predstavio rad svog ureda, ali i informiranost građanstva o digitalnom društvu i javnim digitalnim servisima - e-Građani, e-D i eOI. 

Ratko Mutavdžić iz Microsofta i Davor Runje iz Zasti Ltd. održali su predavanje o primjeni umjetne inteligencije u javnoj upravi. Kao važan izazov u dizajniranju pouzdane umjetne inteligencije zahtijeva se stvaranje rješenja na principu: poštenosti, uključivosti, povjerljivosti i sigurnosti, transparentnosti, privatnosti i sigurnosti te odgovornosti.

Obrazovanje

U edukacijskom smjeru, vrlo zanimljivo predavanje održala je Helena Valečić, profesorica biologije u OŠ Lovre pl. Matačića iz Zagreba, u kojem je govorila o digitalnom sazrijevanju škola i školskog sustava. Valečić je predstavila istraživanje Future of Jobs Report koje je proveo Svjetski ekonomski forum, a koje kaže kako se u svega pet godina značajno promijenio popis 10 najpotrebnijih vještina – prema ovom istraživanju, sve više se vrednuju vještine kritičkog mišljenja, kreativnost te prosuđivanja i donošenja odluka. Valečić naglašava važnost tehnologije u edukaciji te napominje kako se promjene odvijaju sve brže, zbog čega reforme treba provoditi kontinuirano i bez prestanka.

Marina Wolpoti iz Microsofta održala je prezentaciju o školskoj generaciji 2020. i njihovim perspektivama. Predstavila je i razred 2030. godine, u kojem će budući đaci i studenti željeti sami upravljati učenjem. Za njihov napredak i budućnost učenja kao iznimno važne ističe društvene i emocionalne vještine. Ističe kako se edukatori slažu kako je emocionalno blagostanje vrlo važno za akademski uspjeh: 67% škola u Aziji potiče razvoj emocionalne pismenosti u učionici, a 66% edukatora u Sjevernoj Americi uvodi principe emocionalne pismenosti u učionicu. Wolpoti zaključuje kako i ovdje tehnologija igra presudnu ulogu.


Prvi dan 19. izdanja WinDays konferencije zatvoren je panelom na temu “Human side of Industry 4.0” na kojem su sudjelovali Nikola Cikač, Gregor Kovačić, Marko Škufca, Srđan Krco, Dubravko Bundalo, Zdenek Zadak. Predavači su se osvrnuli na važnost ljudskog faktora unutar procesa digitalne transformacije. Naglasak je stavljen na konstantan razvoj i ulaganje u zaposlenike kako bi se poduzeća upravo ljudskim faktorom diferencirala na tržištu. Dotaknuli su se i uloge umjetne inteligencije u svakodnevnom poslovanju i složno donijeli zaključak kako će umjetna inteligencija uvijek biti samo alat te da nikada neće u potpunosti zamjeniti ljudski faktor.

Kontaktirajte nas putem e-maila info@windays.hr te nas pratite putem Facebooka i Twittera.