utorak, 25. travnja 2017.

Poslovni slučajevi prvog dana WinDays17 Business konferencije

Nakon uvodnih predavanja u Business dio 17. izdanja Windays konferencije, sudionicima je predstavljeno 5 poslovnih slučajeva na temu digitalne transformacije poduzeća.

Nakon uvodnih predavanja u Business dio 17. izdanja Windays konferencije, sudionicima je predstavljeno 5 poslovnih slučajeva kako bi na primjerima iz prakse vidjeli što je sve potrebno da bi neko poduzeće ili industrija napravilo digitalnu transformaciju te povećalo svoju konkurentnost na tržištu.

Prvi poslovni slučaj predstavio nam je Mario Kraljić, Podravkin direktor Istraživanja tržišta i unapređenja marketinške efikasnosti. Koristeći lonac kao simbol Podravke, kroz svoje predavanje Data in Action! na zanimljiv je način pokazao što se sve kuha i razvija u jednom tako velikom poduzeću te nam pokazao važnost interpretacije i korištenja Big Data da bi se potaknuo razvoju poduzeća. Upravo su takvim pristupom pomoću Microsoftovog Power BI rješenja došli do zanimljivog uvida o tome koliko promjene vremenskih prilika utječu na kretanje njihove prodaje. Upravo na takvim vrijednim informacijama Kraljić temelji svoj zaključak u kojemu ukazuje na važnost sagledavanja podataka iz širega kuta kako bi poduzeća stekla što bolji uvid o smjeru transformacije u kojemu žele ići. 


Drugi poslovni slučaj Nekada se plaćalo čekom – danas chatom predstavili su menadžer za razvoj digitalnih proizvoda, Velimir Stanojević, te Upravitelj razvoja aplikacija, Relja Marković, iz Addiko banke. Na temelju vlastitog iskustva predstavili su izazove s kojima se banke danas suočavaju te pokazali kako je Addiko banka uspješno izašla izvan strogih okvira karakterističnih za te institucije te prva na ovim prostorima pokrenula Viber Chat Banking. Koristeći chat bot sistem, korisnicima su pružili mogućnost provjere stanja svojih računa, pregled prometa i naloga, kao i prijenos sredstava i plaćanje preko Vibera. Glavna poruka ovog poslovnog slučaja je da banke moraju biti spremne ući u druge industrije kako bi se digitalno transformirale i bile konkurentne te da je dvosmjerna komunikacija s korisnicma najbolji način da se ostvare zacrtani ciljevi.


Ravnatelj Državnog Zavoda za statistiku Marko Krištof pokazao je kakvo je bilo stanje Zavoda prije digitalne transformacije te nakon nje. Kroz predavanje Prezentacija digitalne transformacije državne uprave sudionicima je dao uvid u ključne izazove prilikom procesa transformacije te izložio planove za daljnji razvoj DZS-a.  Novo rješenje omogućilo je DZS-u da smanji opterećenje svojih IT stručnjaka, a statističarima je otvorilo prostor da se posvete analizi podataka kao svom primarnom poslu. Za kraj predavanja, Marko Krištof je poručio da je transformacija državne uprave itekako moguća, ali zahtijeva puno vremena i strpljenja te smatra da je upravo Državni Zavod za statistiku najbolji dio državne uprave jer je u cijelosti orijentiran prema informacijskoj komponenti IT-a.


Matija Žulj iz tvrtke Agrivi održao je predavanje Digitalna poljoprivreda u kojemu je sudionicima pokazao da je digitalna transformacija moguća i u jednoj od najstarijih industrija na svijetu. Navodeći porast broja stanovništva, siromaštva i klimatske promjene kao najveće probleme s kojima se čovječanstvo suočava, ukazao je na važnost digitalne transformacije u toj industriji kako bi se osigurao što brži prijenos znanja između proizvođača te kako bi se poljoprivrednici diljem svijeta usmjerili prema efikasnijoj proizvodnji. Ovaj poslovni slučaj pokazuje da su poljoprivrednici spremni prihvatiti tehnologiju zbog njene jednostavnosti, jeftine cijene, preglednosti i lakšeg donošenja odluka.

Zadnji poslovni slučaj dana na temu Digitalna tržnica predstavio je Alan Slapar iz GoGreen tržnica. Naglasio je  da GoGreen ne predstavlja klasični poslovni sustav, već djeluje kao konceptualni model koji organizira prodaju i generira tržište te razvija kompleksan sustav stvaranja kvalitetnih i tržišno pripremljenih proizvoda. Sudionici su mogli vidjeti da GoGreen tržnice  djeluju kao pokret s izraženom društvenom komponentom financiranom iz privatnog kapitala kako bi njihovi investitori mogli biti i njihovi proizvođači u dugome roku.

Kontaktirajte nas putem e-maila info@windays.hr te nas pratite putem Facebooka i Twittera.